maanantai 1. helmikuuta 2016

Vaeltaa voi myös kuivuneen joen uomassa!

Costa Blancalla voi vaeltaa vaikka joen uomassa, enkä nyt tarkoita suinkaan pitkäksi venähtäneen baari-illan jälkeistä harhailua:) Rio Secolle on melko helppo löytää. Jos tullaan Välimeren suunnalta 332-tietä, niin käännytään Pilar de la Horadadaan ja ajetaan kaupungin läpi sisämaahan päin noin 4 km paikkakunnan ohi. Lo Romeron golfkentän kiertoliittymään saavuttaessa jatketaan suoraan kilometrin verran, kunnes oikealle ohjaa tienviitta Polidepotivo Area Natural. Tätä tietä edetään yleensä aina oikealle kääntyen lähes 3 km Pinar de Campoverden itäistä laitaa seuraten. Tien oikealla puolella on maastossa alueita auton pysäköimiseksi. Sitten vain laskeudutaan jalkaisin alas jokilaaksoon, josta lähdetään etenemään merelle päin. Mutkittelevaa jokiuomaa edetään pari kilometriä kohtaan, jossa Rico Seco jatkuu suoraan merelle päin kohti Mil Palmerasia, mutta pienempi uoma erkanee oikealle. Ristyksessä on opastava kyltti, jossa mainitaan pidemmän reitin (ruta senderismo Rio Seco 10 km) ja lyhyemmän reitin (ruta senderismo Pinar de Campoverde 2 km) erkanevan toisistaan.

Oikealle käännyttäessä vajaan kilometrin vaelluksen jälkeen saavutaan autotielle, jota pitkin alun perin ajettiin pysähdyspaikalle. Tätä pitkin jatketaan takaisin autolle. Lyhyempi reitti soveltuu hyvin lapsiperheille tai senioreille. Mukaan kannattaa ottaa evästä ja juotavaa. Huomioitavaa on, että rankkojen sateiden jälkeen ei joenuomaan saa mennä, sillä jyrkiltä seinämiltä voi irrota hiekkakivilohkareita.

1. Kiitos tästäkin vinkistä! Olen ahkerasti lukenut blogiasi, kun tarkoitus on tulla Torreviejaan asumaan huhtikuussa.

2. Kiitos Pirita! Tervetuloa Torreviejaan!

Kiva, jos viitsit esittää kommentteja tai kysymyksiä aiheeseen liittyen tai sen vierestä. Kiitos!

Suomi Areenan tunnelmia

Alkuviikko on ollut Suomi Areenan myötä kiireinen. Tapahtumia on riittänyt ja monenlaista mielenkiintoista asiaa on ollut käsittelyssä sekä...